Επιχειρείν

Η επίδραση των νέων τεχνολογιών στις θέσεις εργασίας

Έρευνα της Boston Consulting Group - Σχέση εργαζομένων με ψηφιακές τεχνολογίες

Σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες (57%)εκτιμούν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες, όπως ο αυτοματισμός, η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική θα επηρεάσουν τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με μελέτη της Boston Consulting Group (BCG).

Η έρευνα με τίτλο «Decoding Global Trends in Upskilling και Reskilling» πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 366.000 ατόμων  από 197 χώρες και εξέτασε την επίδραση της τεχνολογίας και της παγκοσμιοποίησης στις θέσεις εργασίας.

Οι Έλληνες εργαζόμενοι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα φαίνεται να ξεπερνούν τον παγκόσμιο μέσο όρο (50%) σε σχέση με την ανησυχία σχετικά με την επίδραση των ψηφιακών τεχνολογιών. 

Περισσότερο ανήσυχοι σχετικά με τις τεχνολογικές αλλαγές στις θέσεις εργασίας εμφανίζονται οι πολίτες της Βραζιλίας (65%) ενώ ακολουθούν η Κένυα (62%), η Νιγηρία (62%) και οι Φιλιππίνες (60%).

Η Ελλάδα ακολουθεί τις παραπάνω χώρες,  έχοντας το πέμπτο υψηλότερο ποσοστό παγκοσμίως ανάμεσα σε 197 χώρες.

Οι αντιλήψεις για τον αντίκτυπο της τεχνολογίας στις θέσεις εργασίας τους, οδηγούν το 65% των πολιτών, παγκοσμίως, να καταβάλει σημαντική προσπάθεια, ώστε να αναβαθμίσει το επίπεδο των δεξιοτήτων του.

Η κατάρτιση σε νέες δεξιότητες παίζει σημαντικό ρόλο για το 65% περίπου των ανθρώπων σε όλον τον κόσμο με στόχο τη διατήρηση της υφιστάμενης θέσης εργασίας τους. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές γεωγραφικές διαφορές στο χρονικό διάστημα που οι άνθρωποι δαπανούν για την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Για παράδειγμα, οι πολίτες χωρών όπως η Κίνα, η Αίγυπτος, και η Κένυα, επενδύουν περισσότερο στη μάθηση και επανακατάρτιση προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση εργασίας τους σε σχέση με τους αντίστοιχους πολίτες στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Σε χώρες όπως η  Γερμανία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ, οι εργαζόμενοι  είναι λιγότερο πρόθυμοι να αφιερώσουν σημαντικό χρόνο στην επανακατάρτιση.

Οι πολίτες σε χώρες όπως το Μεξικό, εμφανίζονται πρόθυμοι για απόκτηση νέων δεξιοτήτων με στόχο την αλλαγή θέσης εργασίας. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των γεωγραφικών αυτών αντιθέσεων είναι ότι στη Γερμανία, μόνο το 38% των ερωτηθέντων αφιερώνει μερικές εβδομάδες ή περισσότερο ετησίως για την ανάπτυξη των ικανοτήτων του, ενώ στην Κίνα το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 80%.